Endometriózis Magyarország

Élet endometriózissal - Szilvi története

2020. március 12. - cskbr

Fiatal lány korom óta mindig fájdalmas volt a menstruációm.

Minden hónapban pici félelemmel vártam AZOKAT a napokat.

Olyan nem volt, hogy ne legyen otthon fájdalomcsillapító és melegítőpárna.

Rendszeresen jártam nőgyógyászhoz, de soha senki nem mondta, hogy a menstruáció NEM KELL, HOGY ENNYIRE FÁJJON. Persze én sem tulajdonítottam nagy jelentőséget neki.  Ez ilyen – gondoltam.

1920_x_1080_px_fb_event_3_elet_endoval_2020.jpg

…és aztán egyszer csak elkezdtem mozogni. Nem emiatt, hanem mert igényelte a szervezetem… hozzáteszem előtte semmit nem sportoltam. Változtattam a táplálkozásomon, elkezdtem rendszeresen böjtölni, a kozmetikában - a munkám során-  és otthon is tiszta kozmetikumokat, illóolajokat kezdtem használni… és egyre kevésbé volt fájdalmas a menstruációm.

 Aztán 44 évesen orvost váltottam és egy rutinvizsgálat során derült ki, hogy endometriózisom van, a petefészekben.

Fogalmam sem volt, hogy mi ez, csak egyet tudtam BIZTOSAN, hogy EZT A VALAMIT ÉN LE FOGOM GYŐZNI ÉS EZÉRT MINDENT MEG IS FOGOK TENNI.  Ebben nagy mértékben támogatott a családom is.

Találtam egy szuper orvost, akire tudtam, hogy maximálisan rábízhatom magam, de azt is tudtam, hogy a gyógyuláshoz én is kellek, mert ez nem egy sima ciszta, ami egyik napról a másikra elmúlik, hanem endometriózis, ami behálózza érzelmeimet, gondolataimat és akár a szerveimet is. Na erre úgy gondoltam, hogy bele sem gondoltam és nem késlekedtem. Van egy mondásom, ami sok mindenhol elfér az életem más területén is.

 Vagy Így gondolkozom, vagy Így gondolkozom!

Ugyanis nincs más lehetőség!

Elindultam egy önismereti úton, megtanított arra, hogy tudatosan rendezzem érzelmi és gondolatvilágomat, hogy szeressem és tiszteljem  a testem, hogy  ne stresszeljek. Ugyan a stresszt nem tudom kizárni az életemből, de hogy mennyire visel meg, az attól függ, hogy mennyire stabil alapokon áll a belső világom.

Az önismeret és a figyelem befelé irányítása segített, hogy megtaláljam a testemnek legmegfelelőbb mozgásformát. Heti 3-4x futok szabadlevegőn, mellette jógázok és megtaláltam a szervezetemnek legmegfelelőbb éltető kiegyensúlyozott étrendet.

Júliusban túl lettem a műtéten, ami nagyon jól sikerült.  Az orvosom azt mondta, hogy ha nem ilyen egészségtudatosan élnék, akár rosszabb állapotban is lehetnék.

…És még valami, ami nagyon fontos! Nagyon!

..Hogy megéljem női minőségeimet és büszkén viseljem nőiségem! Hiszen ezért születtem NŐNEK és EZ EGY CSODÁLATOS AJÁNDÉK!

Ilyen az élet endometriózissal.

Nem hiszti, nem gyengeség. Endometriózis.
Nem vagy egyedül. Segítünk.
Keress minket!

Endometriózis Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

https://endometriozismagyarorszag.blog.hu/api/trackback/id/tr5315516690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása