Endometriózis Magyarország

Az én történetem: 10 év

Gyurman Csenge, Endometriózis Nagykövete Díj 2020 2. helyezett írása

2020. június 10. - cskbr

Igen, ez az én hasam és endometriózist takar. Endometriózis az, mikor a méh havonta leváló belső nyálkahártyája a méh üregén kívül is megtalálható. Minden tizedik nőt érint. Lehet, hogy Téged is vagy a lányod/testvéred/barátnőd/feleséged. Kérlek, oszd meg, hogy másnak ne kelljen 10 évet várnia a diagnózisra.

92017956_3001366273259364_1142042206417190912_o.jpg

Az én történetem: 10 év

13 évesen: Juhú! Fáj! Megjött! Nő lettem!
14 évesen: Úgy néz ki, ezt örökölted, nekem is mindig fáj.
16 évesen: Kicsikém hallasz?! Elájultál.
17 évesen: Ez vajon a 6. vagy a 7. fájdalomcsillapító volt ma?
18 évesen: Rettenetesen fáj évek óta a menstruációm. - Minden rendben, Ön ilyen típus. Szedje ezt a fogamzásgátlót és ezt a vényköteles fájdalomcsillapítót. Majd, ha szül elmúlik. - Anyukámnak nem múlt el két gyerek után sem.
18 évesen: Nők milliói mennek be menstruálva dolgozni, ne hisztizz!
19 évesen: Csillagok, ájulás. Mi történt? Hozzányomtam a hasam a mosdókagylónak sminkelés közben.
20 évesen: Tudom, hogy elvileg nem lehet így elvérezni, de a hatodik napon azért ez már
aggasztó.
20 évesen: Ne hisztizz!
21 évesen: Ilyen típus, az ultrahangon minden rendben.
21 évesen: NAPI 5 DICLOFENAC?! Szerintem Önnek endometriózisa van, váltson nőgyógyászt.
21 évesen: Ezt nem lehet kibírni, mindjárt megbolondulok.
22 évesen: Ájulások, alvadék, bénító fájdalom. - Az ultrahangon minden rendben, felírok egy másik fájdalomcsillapítót.
22 évesen: Ez a szintű fájdalom nem az izmaid miatt van, szerintem ez belső szervi kisugárzás, alig értem hozzá a bőrödhöz.
22 évesen: Az ultrahangon minden rendben van, a gyógymasszőrhöz ne menjen többet, hülyeségeket beszél.
23 évesen: Mit keres itt?! Tessék, lézeres hőmérő, nézze 37.8, vírus. - Dehát előjel nélkül összeestem és azt hittem, meghalok a fájdalomtól. 2 hőmérővel is megmértem otthon a hőmérsékletem és 36.5. - Menjen haza.
23 évesen: Félidőben erős hasi érzékenység, hatalmas véralvadékok, ájulások. - Az ultrahangon minden rendben. - Félidőben erős hasi érzékenység, hatalmas véralvadékok, ájulások. 2 nappal menstruáció előtt összeestem és azt hittem, meghalok a fájdalomtól. - Hmm, ott mintha, ja, endometriózisa van. - Ja…
23 évesen, most a mindennapokban: Várom, hogy túllegyünk a járványon és mehessek további kivizsgálásokra. A diagnózis előtt is sejtettem már, hogy endometriózisom van, de mivel 4 nőgyógyász is azt mondta, hogy minden rendben, így nem kutattam igazán a témában. A diagnózis felállítása után találtam rá az Endometriózis Magyarország közösségére. Rengeteg információt találtam minden online felületükön, megtudtam, hogy edukációs céllal szerveznek Endometriózis Világnapot és különböző rendezvényeket. Nagyon örülök, hogy rájuk találtam, mert félek. Félek a lehetséges műtéttől, félek, hogy lehet-e majd gyermekem és félek, mert annyi év után még nem fogtam fel igazán, hogy nem vagyok egyedül. Örülök, hogy van egy közösség Magyarországon, akik azért dolgoznak, hogy egy ilyen gyakori és a mindennapokat megnehezítő rendellenesség beépüljön a köztudatba, és a következő generációknak már ne tartson 10 évig, mire komolyan veszik a panaszaikat és diagnosztizálják, mert tényleg fáj, és ez nem hiszti.

 

Eredeti bejegyzés: https://bit.ly/3cOPsNy

A bejegyzés trackback címe:

https://endometriozismagyarorszag.blog.hu/api/trackback/id/tr1315772580

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása