Endometriózis Magyarország

A hiszti, ami végigkíséri az életet

Az én történetem - Lenzsér Krisztina

2020. június 17. - cskbr

„Ne hisztizz már, túl fogod élni, minden nő átesik ezen, ez az élet rendje, és amúgy is mindenkinek fáj, nem csak neked” – halljuk sokszor ezeket a szavakat az idősebb, tapasztaltabb társainktól. De vajon tényleg igazak ezek? Tényleg minden nő átesik ezen és csak hiszti lenne az egész?

fb_img_1589981485434.jpg

Szerintem nem okozok meglepetést sokaknak, ha a fenti kérdéseimre adott válaszom a NEM! Nem minden nőnek fáj, és egyáltalán nem hiszti a fájdalom. Ahogy a nátha vagy a tüdőgyulladás, úgy az endometriózis is egy igenis létező és köztünk élő betegség. Minden tízedik fogamzó képes korú nő szenved ettől a betegségtől, és ebben szenvedő nők harmada meddő. Ugyanis ez a betegség, ha nem kezeljük időben és megfelelően, akkor meddővé is tehet. 

De mik is a pontos tünetei? Erőteljes fájdalommal járó menstruáció, szex közben jelentkező fájdalom, menzesz összezavarodása, hasmenés és székrekedés. Ideje tisztáznunk azt is, hogy ezeket mi is váltja ki valójában, vagyis mi is az az endometriózis. Az endometrium jelentése méhnyálkahártya, ami a méh belső részét borítja, egy szövet. A betegség lényege tehát, hogy ez a szövet a méhen kívül máshol is megjelenik ezzel összenövéseket és gyulladásokat okozva a testben. Mivel nem vagyok orvos, így a pontos szaktudásom nincs meg a témához. Amennyiben tájékozódni szeretnétek, bővebben a témában kérlek titeket, hogy csakis hiteles forrásokból és szakemberektől tegyétek ezt meg. Ajánlani tudom az „Együtt Könnyebb” Női Egészségért Alapítványt (Endometriózis Magyarország) a pontos tájékozódáshoz.

Szeretném nektek elmesélni azt is, hogy én mért vagyok érintett a témában. Pár évvel ezelőtt az addig teljesen átlagos és rendszeres menstruációm eléggé megváltozott. A rendszeresség megmaradt ugyan, de eléggé fájdalmas lett. Pont ez idő tájt hallottam először erről a betegségről, ugyanis több kedvenc youtuberem és bloggerem is érintette. Ezen felbuzdulva elmentem egy nőgyógyászhoz, aki megvizsgált, felírt egy gyulladás csökkentőt és a következőket mondta: „Ön még elég fiatal, ezért reméljük, a gyógyszer elmulasztja a tüneteit, de ha mégsem akkor bele kell néznünk a hasába egy műtét keretén belül, mert fenn áll a veszélye az endometriózisnak, de nyugodjon meg a gyógyszer biztosan segíteni fog” ENDOMETRIÓZIS, ENDOMETRIÓZIS, csak ez a szó járt a fejemben. De mért pont velem történik ez? Sajnálattal és együttérzéssel néztem az ebben szenvedő nőket és tessék, most velem is előfordul…Mert ugye a betegség nem válogat. Szerencsére az én tüneteim elmúltak a gyógyszertől, de akkor megfogadtam, hogy igenis komolyan fogom venni ezt a témát.

Összegezve a FÁJDALMAS MENSTRUÁCIÓ NEM NORMÁLIS. A fájdalmas menstruációval nem kell együtt élni, ugyanis van rá megoldás. Ha beigazolódik a betegség, akkor műtéti úton tünetmentessé tehető, végleg nem szüntethető meg, de megfelelő odafigyeléssel elkerülhető, hogy újra kiújuljon. Én csak annyit kérek, hogy vegyétek komolyan, és ne ítélkezzetek a „hiszti” felett.

Lenzsér Krisztina

---

Ha érintett vagy és szívesen megosztanád, ha úgy érzed, hogy mások segítségére, tanulságára lehet a te történeted is, vagy csak szeretnéd kiírni magadból, amin keresztülmész / mentél, akkor küldd el személyes történeted az info@endometriozismagyarorszag.hu-ra!

A bejegyzés trackback címe:

https://endometriozismagyarorszag.blog.hu/api/trackback/id/tr2615825736

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása