Endometriózis Magyarország

Keresztény Családi Centrum – 1. Első találkozás

2018. augusztus 27. - Női Egészségért

Hallottatok már a Keresztény Családi Centrumról? Én sem.

Pedig már egy éve működik sikeresen a Budai Irgalmasrendi Kórházon belül. Küldetésük, hogy segítséget nyújtsanak a tudatos családalapításban és a családbővítésben, fiatal felnőttek esetében pedig a prevenció és felvilágosítás területén. Mindezt érvényes TAJ kártyával térítésmentesen(!), szűrővizsgálatokkal, a szükséges kezelések helyben történő elvégzésével, lelki segítségnyújtással illetve tanácsadással biztosítják. Kapuik nyitva állnak minden házaspár, párkapcsolatban élő illetve egyedülálló nő és férfi, továbbá serdülőkorban lévő fiatal nő és fiatal férfi előtt, vallástól és világnézettől függetlenül.

Mindenképpen szerettük volna bemutatni nektek ezt az új és egyedülálló lehetőséget, ezért úgy döntöttünk, hogy személyes tapasztalatokon keresztül számolunk be a Centrumról*. Én ugyan csak félig vagyok „tipikus” páciens, mert nem állok családalapítás előtt (csak lélekben, mert még várom az apát), de már elég hangosan ketyeg a biológiai órám, endometriózisom és Hashimotom is van, ráadásul épp eljött az ideje egy teljes kivizsgálásnak is, úgyhogy örömmel vállaltam, hogy bejelentkezem és rendszeresen beszámolok a folyamatról.

A Centrum egyik különlegessége egy teljesen egyedülálló betegút támogatási forma, ami azt jelenti, hogy egy kijelölt, szakképzett koordinátor szervezi, fogja össze és kíséri figyelemmel a vizsgálatokat és az eredményeket. Nekem páciensként tulajdonképpen csak annyi a dolgom, hogy a megadott időpontban megjelenjek a megadott helyen. Nem kell telefonálgatni, online bejelentkezni, leleteket magammal vinni, gondolatot olvasni vagy éppen googlezni, hogy hova is kellene még továbbmennem… Van egy ember, akihez mindig fordulhatok és segít. Ez nagyon jól hangzik, nem?

37488298_287641175144437_477202640753655808_n.jpg

Augusztus közepén jelentkeztem e-mailben, fél órán belül már válaszolt is Emese és megkaptam az első beszélgetés időpontját. Kérte, hogy az 1 – 1,5 órás találkozóra minden korábbi leletemet vigyem magammal, amit lelkiismeretesen teljesítettem is, így kb. egy tonna papírral érkeztem. Az elmúlt 10 év összes diagnózisa és vizsgálati eredménye nálam volt. Végigbeszéltük, hogy mire számíthatok, miben tud a Centrum segíteni, átmentünk a szokásos alap egészségügyi kérdéseken, elmondtam a tüneteimet, a téves diagnózisokat, a korábbi panaszaimat, majd végignéztük a papírokat. Most először történt meg velem az, hogy egy hozzáértővel (Emese szülésznő és tapasztalt koordinátor, ezt a legelején elmondta) komplexen meg tudom beszélni az összes problémám. Bár csodálatos orvosokhoz járok, mégis az az érzésem, hogy mindegyik csak a saját területére koncentrál és nem szívesen foglalnak állást a nem szakterületüket érintő kérdésekben, pedig meggyőződésem, hogy ezek a hormonális / anyagcsere problémák egy tőről fakadnak. Most tudtam meg azt is, hogy a hivatalosan 2016-ban diagnosztizált Hashimotom már 2012-ben is meg volt. Egy menedzserszűrés során készült pajzsmirigy ultrahang már egyértelműen erre utalt (legalábbis Emesének egyértelműenJ) javasoltak is további vizsgálatokat, ami alapján elmentem egy endokrinológushoz, de nem találtak semmit, én pedig még nem tudtam, mire kell figyelni… egyáltalán, hogy nekem kellene figyelni… Azóta is azon gondolkodom, hogy milyen sokat segített volna akkor (vagy például akkor, amikor a menstruációs problémáimra fogamzásgátlót írtak fel) ha van valaki, aki segít, elmagyaráz és támogat az út során. Lehet, hogy minden máshogy alakult volna…

A kánikula és az intim témák ellenére nagyon hamar kialakult egy kellemes, bizalmas légkör. Én az alapítvány miatt azt hiszem, már jobban hozzá vagyok szokva ezekhez a témákhoz és nem is érkeztem komoly panaszokkal, de sokakat nagyon megérint, hogy végre megnyílhatnak ebben az odafigyelő közegben, ráadásul sokszor drámai témák kerülnek elő, így sok könny és megható pillanat tanúi voltak már ezek a falak.

Emese elmondta, hogy milyen vizsgálatokat javasol illetve, mik azok, amiket most nem és miért. Ott helyben meg is beszéltük az időpontokat és mire hazaértem, már meg is érkezett az összefoglaló e-mail, amelyben az is részletesen benne volt, hogy melyik vizsgálat hol lesz a kórházon belül és hogyan készüljek a vérvételre. Csatolt fileban pedig benne volt a beszélgetésünkről készült védett leírás, amelyhez mobilon kaptam meg a jelszót. Profi.

A következő lépés a vérvétel és nőgyógyászati vizsgálat, amelyről ugyanígy beszámolok majd.

A Keresztény Családi Centrumról bővebben:

https://keresztenycsaladicentrum.com

https://www.facebook.com/pg/keresztenycsaladicentrum/

*A beszámolóért semmilyen támogatást nem kapunk, ez teljes mértékben saját benyomásokat, érzéseket és tapasztalatokat tükröz. Mivel nem szakértő írta, nem alkalmas diagnózisra és nem helyettesíti az orvosi konzultációt. 

(kép forrása: www.facebook.com/pg/keresztenycsaladicentrum

*A beszámolóért semmilyen támogatást nem kapunk, ez teljes mértékben a saját benyomásokat és tapasztalatokat tükröz.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://endometriozismagyarorszag.blog.hu/api/trackback/id/tr514197977

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása