Endometriózis Magyarország

Keresztény Családi Centrum – Az első vizsgálatok

2018. október 04. - saladrienn

Az előző bejegyzésben bemutattuk a Keresztény Családi Centrumot, amely a Budai Irgalmasrendi Kórházon belül működik. A központban tudatos családalapításban és fiatal felnőttek esetében a prevenció és felvilágosítás területén nyújtanak segítséget, érvényes TAJ kártyával térítésmentesen(!). A Női Egészségért alapítvány önkénteseként bejelentkeztem a programba (bár párok is mehetnek, én egyedül), hogy beszámolhassunk nektek róla. Legutóbb a koordinátorral folytatott első beszélgetésről meséltem, most pedig már túl vagyok az első vizsgálatokon is.

Először vérvételre kellett mennem. Reggel hét előtt érkeztem a betegfelvételre, még büszke is voltam magamra, hogy ilyen korán odaértem, de mire a recepciótól elgyalogoltam az endokrinológiára, már elmúlt 7. Nem is tudtam, hogy ilyen nagy ez az épület! Elfoglaltam egy szimpatikus helyet és vártam. És vártam. Egyre többen érkeztek és még mindig csak vártam. Meglepő módon csak egy nő pattogott, mindenki más türelmes üldögélt. Háromnegyed 8-kor már azért én is kezdtem elveszíteni a türelmem, főleg amikor a kiszűrődő hangokból egyértelművé vált, hogy az októberi beosztásról beszélgetnek odabent. Most komolyan, muszáj ezt augusztusban? 8-kor már fontolgattam, hogy felállok és hazamegyek, hiszen cukorterhelésre jöttem, azaz akármikor is kezdjük, még 2 órát biztos itt kell lennem, ekkor azonban kinyílt az ajtó és az elsők között mehettem be. A rendelőben minden mérgem elszállt, Melinda (remélem jól emlékszem a nevére) olyan derűvel és kedvesen borult ki a teljesen használhatatlan vénáimtól, hogy egyből a szívembe zártam. Volt időnk összebarátkozni, mert mindhárom alkalommal csak elképesztő küzdelmek árán tudott belőlem vért csiholni (mindig ez van, tehát én nem lepődtem meg, ő annál inkább), de olyan profin csinálta, hogy fájdalmat egyik alkalommal sem éreztem. Elnézést kért a reggeli csúszás miatt is, elmondta, hogy egy másik osztályon nincs ember és most át kellett mindent szervezniük, hogy ott is haladni tudjon a munka és majdnem férjhez adott a kint várakozó egyetlen férfihoz is. Annak ellenére, hogy a vérvétel után két hétig úgy néztem ki, mint aki nagyon komoly kábítószer problémákkal küzd, végül kellemes emlékekkel távoztam negyed 11-kor.


rawpixel-665349-unsplash.jpg

(Photo by rawpixel on Unsplash)

Aznap délután mentem nőgyógyászati kontrollra is, szeretem halmozni az élvezeteket. Délután már nem kellett bejelentkezni a betegfelvételen, így 16 óra előtt pár perccel már ott üldögéltem a rendelő előtt. Úgy terveztem, hogy gyorsan megválaszolok még egy emailt, de épphogy leültem, már ki is nyílt egy ajtó. Nekem még azt hiszem soha senki nem örült ennyire, mint az a szőke, rövid hajú hölgy, aki behívott. Fél órát töltöttem a rendelőben, végig fülig ért a szája. Beke Artúr doktorúr asztalán már ott vártak a vérvételi eredményeim (ez milyen menő, nem?). Mivel látta, hogy nagyon kíváncsi vagyok rá, végtelen türelemmel – és folyamatosan hangoztatva, hogy ez nem az ő szakterülete – végignézte, hogy melyek a becsillagozott értékek és elmagyarázta ezeket. Nem értettem belőle túl sokat, de éreztem, hogy nagy baj nem lehet, és már ettől megnyugodtam. Alaposan kikérdezett, nem csak az endometriózisról, hanem a Hashimotoról is minden érdekelte; hogy derült ki, milyen kezdeti és jelenlegi tüneteim vannak. Viszonylag hosszasan beszélgettünk az endoról, kedvesen figyelmembe ajánlotta az Endo klubot is (amit amúgy az alapítványunk szervez)

A rendelő látszólag frissen lett felújítva, csillogóan fehérek még a falak, újnak tűnt a berendezés is. Az átöltözési lehetőség nagyon kulturáltan, trükkös függönyökkel van megoldva; vetkőzés után elegánsan át lehet libbenni a vizsgáló székbe, nem kell a teljes rendelőn átcsattogni hiányos öltözékben. Már ha valaki megtalálja a függönyök között a kijáratot, nekem nem sikerült:)

Szerencsére a doktorúr mindent rendben talált, úgyhogy innen is jókedvvel távoztam.

Másnap reggel már érkezett is az e-mail Emesétől, a koordinátoromtól, érdeklődött, hogy megkaptam-e a leletemet és minden rendben volt-e a vizsgálatokon. Azért a biztonság kedvéért tőle is megkérdeztem, hogy mit gondol a vérvételem eredményéről, és bár ő sem adhat hivatalos állásfoglalást, azért megnyugtatott, hogy olyan minimálisak az eltérések, hogy komoly aggodalomra valószínűleg nincs ok és óva intett attól, hogy internet segítségével próbáljam megfejteni, hogy mi mit jelent. Nem bírtam ki persze és már pajzsmirigy alulműködést diagnosztizáltam magamon, októberben kiderül, hogy igazam van-e…

 

A Keresztény Családi Centrumról bővebben:

https://keresztenycsaladicentrum.com

https://www.facebook.com/pg/keresztenycsaladicentrum/

 

 

*A beszámolóért semmilyen támogatást nem kapunk, ez teljes mértékben a saját benyomásokat és tapasztalatokat tükrözi.

A bejegyzés trackback címe:

https://endometriozismagyarorszag.blog.hu/api/trackback/id/tr5014270289

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása