Endometriózis Magyarország

Gerecziné Kovács Ibolya - önkéntes

2020. május 07. - cskbr

Gerecziné Kovács Ibolya vagyok, felsőfokú végzettségű közegészségügyi - járványügyi felügyelő. Jelenleg nyugdíjas. Prevenciós szakterületen dolgoztam. Azért, hogy egészségvédelmi ismereteimet gyarapítsam, sok szakmai konferencián, egészségnapon vettem részt, tanulmányoztam a szakirodalmat. Fontosnak tartottam, hogy az így szerzett ismereteimet ellenőrzéseim során a velem kapcsolatban álló vezetőknek és dolgozóknak továbbadjam. 

img_0168-2.jpg

Nyugdíjba vonulásomkor elhatároztam, hogy továbbra is valamilyen nemes cél érdekében szeretnék tevékenykedni, ami emberi kapcsolatok bővítésével és ismeretek átadásával jár. Pár évvel ezelőtt részt vettem az endometriózis világnapon. Itt fogalmazódott meg a gondolat és az elhatározás, hogy kapcsolódni szeretnék az alapítványhoz.

Az endometriózis sok fiatal nő meddőségét okozza.  A betegséggel kapcsolatos ismereteket tovább kell adni, hogy a gyermekre vágyóknak segíthessünk az anyaság megélésében. Az anyaságot a világon a legszebb hivatásnak tartom. Anyának lenni csodálatos érzés, ami semmivel  nem összehasonlítható. Két gyermek édesanyja és két kisfiu nagymamája vagyok.

A kuratórium elnökének endometriózissal kapcsolatos küzdelmeit látva megerősödött az elhatározásom, hogy csatlakozni szeretnék az alapítvány önkéntes táborához. 

Mivel ezen a területen is  szükség van a prevenciós lehetőségek kihasználására, tudásomnak, képességeimnek megfelelően részt  kívánok venni a munkában.

 

Ajánlásom a karantén idejére:

- Készíts napirendet, és legyen benne hasznos tevékenység, szórakozás, pihenés! Kiemelném az alvás jelentőségét. 

- Válassz személyiségednek megfelelő mozgásformát, mely kikapcsol, örömet ad. (pl. túra, kerékpározás, jóga, úszás, futás)

- Amennyiben nem egyedül vagy a lakásban, akkor a jelenlévőkkel beszéld át az esetleges konfliktusaidat! A megbocsátás és az érintés segít megőrizni  mentális egészségedet és erősíti az immunrendszert.

A bejegyzés trackback címe:

https://endometriozismagyarorszag.blog.hu/api/trackback/id/tr5815669440

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása